ג'יני - החתולה של השנה!


 

 

 

ג'יני - החתולה של השנה!

נהוג לחשוב,  שכלבים וחתולים – הם אויבים מושבעים. אך למעשה, היחסים שלהם הרבה יותר מורכבים. כלבי הציד אוהבים לרדוף אחר חתולים, בעוד גזעים אחרים של כלבים אינם מסתכלים על חתולים כעל מקור לגירוי או אובייקט לתוקפנות. חלקם אף רואים בהם חברים.

הכלב אוהב החתולים המפורסם ביותר הייתה כלבה בשם ג'יני מניו יורק. היו כאלה שקראו לה "אמא תרזה של החתולים". במהלך חייה (במשך 17 שנה) היא הצילה ממחלות, ממוות  ומרעב בסביבות 900 חתולים.

כאשר ג'יני הייתה צעירה מאוד, היא נלקחה ממקלט בלונג ביץ', ניו יורק, על ידי פועל בניין פיליפ גונזלס. למרות שהוא רצה דוברמן פינצ'ר, הכלב בעל המראה המוזר (הכלאה של שנאוצר והאסקי סיבירי) משך את עיניו - וזכה בלבו. כפי שהתברר, לא רק החיצוניות של ג'יני הייתה יוצאת דופן. היא אהבה חתולים - והם החזירק לה אהבה. הכלבה כל כך אהבה את חבריה, שהיא בכוונה התחילה לחפש חתולים שזקוקים לעזרה.
-  "אני לא אימנתי אותה" - אמר גונזלס – "ג'יני, במידה מסוימת כלבה קסומה ... פשוט יש לה את היכולת לזהות מתי חתול מסתבך בצרות".

במהלך אחת משליחות ההצלה הראשונות שלה, ג'יני מצאה חמישה גורי חתולים שנלכדו בצינור באתר הבנייה. ג'יני באה להציל חתולים במזבלות, במעברים צרים בין הבתים, במכוניות נטושות. פעם היא אפילו שלפה גור חתולים, שהיה נמצא בחלק תחתון של קופסא עם זכוכיות שבורות. עד מהרה גילה גונזלס שהוא צריך לדאוג (וגם לשלם על זה) לאובייקטים של חסד של ג'יני, אותם היא הביאה הביתה.
אבל ג'יני סייעה לממן את זה - נכתבו עליה שני ספרים שהפכו לרבי מכר - " ברכת החיות" ו- "כלב שמציל חתולים"

ג'יני המשיכה למלא את ייעודה יוצא הדופן עד מותה, אשר התרחש ב-25 באוגוסט שנת 2005. הרבה דברים טובים נאמרו עליה בתערוכת חתולים יוקרתית  - ב- "ווסטצ'רסטר". באותה התערוכה בשנת 1998, לג'יני עשו כבוד חסר תקדים - היא הוכרזה כ-"החתולה של השנה".

 



( לא ידוע מקור הכתבה - נשמח לדעת )


דף הבית >> מבזקי דף >> עולם החי והצומח >> ג'יני - החתולה של השנה!